FANDOM

Ból i cierpienie (ang. Pain and Suffering) - ósmy i ostatni rozdział trzeciej części gry Max Payne. Akcja tego epizodu rozgrywa się w wieżowcu Aesir Corporation. Jest to bezpośrednia kontynuacja poprzedniego poziomu.

WprowadzenieEdytuj

Payne w końcu dociera do gabinetu Horne na najwyższym piętrze. Prezes Aesir Corporation tłumaczy mu, że jego żona, Michelle, musiała zginąć, gdyż wetknęła nos w nie swoje sprawy. Wtedy Max słyszy dźwięk syren policyjnych, wie, że funkcjonariusze NYPD przyjechali właśnie po niego. Mimo to zamierza dokończyć swoje dzieło. W tym czasie Horne nasyła na Payne'a swoich ludzi. Sama szybko wybiega z pomieszczenia.

Główna akcjaEdytuj

Payne zab
Payne&Horne2.JPG

Nicole Horne w rozmowie z Maxem

ija najemników. Wtedy odsłaniają się zasłony okien, pod które podlatuje helikopter. Śmigłowiec zaczyna obstrzeliwywać pomieszczenie, a Max w ostatniej chwili chowa się za filarem. Gdy maszyna odlatuje, Payne idzie dalej, zabijając kolejnych agresorów. W pościgu za Horne, Max dociera na sam szczyt budynku. Wciska przycisk otwierający przejście na dach. Tam zwraca uwagę na gigantyczny maszt, który chwieje się pod wpływem silnego wiatru. Strzela też do Nicole, której udaje się jednak uciec. Prezes Aesir Corporation wchodzi do helikoptera i zbiera się do odlotu. Payne wiedząc, że nie dopadnie jej już w konwencjonalny sposób, obmyśla plan. Wpada na pomysł, aby odstrzelić liny podtrzymujące maszt, który wygląda już tak, jakby zaraz miał się przewrócić. Potem wieńczy swoje dzieło strzałem z granatnika prosto w tę budowlę. Wtedy maszt z wielkim hukiem przewraca się na śmigłowiec Aesir Corporation, zakańczając życie Nicole Horne. Helikopter z kawałkami masztu na dachu spada z samego szczytu wieżowca na ziemię.

ZakończenieEdytuj

Max patrzy z góry na zniszczony helikopter. Już podbiegają do niego antyterroryści, a z policyjnego śmigłowca Jim Bravura nawołuje Maxa do poddania się. Payne bez słowa oddaje się w ręce strużów prawa. Jest szczęśliwy, że jego misja dobiegła końca. Na dole porucznik Bravura wprowadza Maxa do radiowozu. W tłumie gapiów Payne zauważa Wodena, który uśmiecha się zwycięsko. Następnie, zakuty w kajdanki Max, zostaje odwieziony na komendę.

CytatyEdytuj

  • Valkirie były ponoć uskrzydlonymi dziewicami niosącymi dusze wojowników do nieba. Okazało się jednak, że to demony niosące ludzi do piekła. W narkotyku czaił się diabeł. Wiedziałem to, bo zdążyłem go poznać. - Max Payne o Valkirii;
  • Nikt nie przeżył. Ostatni wystrzał był jak wykrzyknik, który podsumował wszystko, co doprowadziło mnie aż tutaj. Zdjąłem palec ze spustu. I tak to się skończyło. Śnieżyca wydawała się słabnąć. Postrzępione chmury odsłoniły gwiazdy. Odrobinę bliżej nieba. - Max Payne po zabiciu Nicole Horne.
Nazwa

Więcej z Fandomu

Losowa wiki