FANDOM

Kraina ślepców (ang. In the Land of the Blind) - piąty rozdział trzeciej części gry Max Payne. Akcja tego epizodu rozgrywa się w siedzibie Wewnętrznego Kręgu - Asgardzie.

WprowadzenieEdytuj

Max przybywa do Asgardu. Tam, w wejściu już czeka na niego Alfred Woden. Powoli oprowadza go po budynku, którego opisuje jako jeden z najstarszych w mieście. W końcu przedstawia Payne'a innym członkom organizacji zwanej Wewnętrznym Kręgiem. Opowiada mu o tym, że wszyscy oni byli zaangażowani w początkowej fazie projektu Valhalla w roku 1991 podczas wojny w Zatoce Perskiej. Zdradza również nazwisko Nicole Horne, prezes Aesir Corporation, która w owym czasie nie chciała przerwać badań nad Valkirią, mimo tego, że cofnięte zostało zezwolenie rządu w tej sprawie. Była ona kluczową postacią w projekcie Valhalla. Woden sugeruje Maxowi pozbycie się Horne i właśnie w tym momencie do pokoju wkraczają mężczyźni w garniturach, którzy strzelają do wszystkich tam zebranych. Payne w ostatniej chwili wyskakuje przez okno na dziedziniec.

Główna akcjaEdytuj

N
Woden2

Woden opowiada Maxowi o Valhalli i Nicole Horne

a podwórzu wszystkie drzwi są zamknięte, Max musi więc iść przez piwnicę. Dociera do pomieszczenia z monitorami. Na jednym z nich widzi pokój, w którym wywiązała się strzelanina. Wszyscy członkowie Wewnętrznego Kręgu byli martwi poza Alfredem Wodenem. Ludzie Horne dalej jednak grasują po budynku wdając się w strzelaniny z Maxem. W biurze Payne znajduje radio. Transmitowany jest w nim wywiad z porucznikiem Jimem Bravurą. Dziennikarka pytała go o to, co sądzi o opiniach, jakoby Max Payne miał się przysłużyć miastu, walcząc przeciwko mafii. Zastępca szefa NYPD odpowiada, że w swoich działaniach posunął się za daleko i trzeba go powstrzymać. Payne rusza więc dalej. Po chwili znajduje kasetę VHS, na której były dwuznaczne nagrania z Wodenem i Candy Dawn w roli głównej. Nicole Horne szantażem zmuszała członków Wewnętrznego Kręgu do milczenia. Payne nie ufał do końca Alfredowi, więc wziął kasetę, by się zabezpieczyć. Na jego biurku znalazł też bardzo dokładnie opracowany plan budynku Aesir Corporation. Był to wieżowiec, biuro Horne znajdowało się na samej górze i było strzeżone jak forteca. W telewizji akurat był nadawany serwis giełdowy. Prezenterka mówiła w nim o tym, że firma Aesir Corporation ciągle rośnie w siłę i zyskuje coraz lepsze wyniki na giełdzie. Max zabija następnych wrogów i wkracza do innej części budynku.

CytatyEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Nazwa tego rozdziału nawiązuje do znanego przysłowia "W krainie ślepców jednooki królem".
  • W serwisie giełdowym w TV mówiono, że firma Aesir Corporation w niedługim czasie może rozwinąć się i wzbogacić bardziej niż Microsoft. Aby nie wchodzić w konflikt z twórcami Windowsa, to gdy wypowiadana jest nazwa firmy Billa Gatesa, zachodzą zakłócenia, a dymek komiksowy jest urywany.
Nazwa

Więcej z Fandomu

Losowa wiki