FANDOM

Prolog (Zimny dzień w piekle) (ang. A Cold Day in the Hell) - krótkie zapowiedzenie części Zimny dzień w piekle w Max Payne. Jest to pierwszy koszmar głównego bohatera w tej grze.

WprowadzenieEdytuj

Max myli Monę z jej siostrą bliźniaczką, Lisą Punchinello. Kobieta mówi mu, że ich wspólnym wrogiem jest ojciec chrzestny mafii Angelo Punchinello oraz, że to on jest odpowiedzialny za śmierć Michelle oraz Alexa. Ponadto Angelo maltretuje swoją żonę Lisę. Sax proponuje więc Payne'owi współpracę, na co Max się zgadza. Następnie Mona częstuje go whisky, które okazuje się być zatrute. Payne powoli osuwa się na ziemię. Półprzytomnemu mężczyźnie, Mona mówi, że to nic osobistego. Boi się, że w napadzie szału, Payne mógł by skrzywdzić również Lisę.

Główna akcjaEdytuj

Maxowi zaczynaj
Payne&Mona5

Mona nalewa Maxowi zatrutą whisky

ą śnić się koszmary. Miewa jednak przebłyski ze świata realnego. Pojawia się w swoim domu, jednak jest w nim tyle korytarzy, że nie może on nigdzie trafić. Ciągle słyszy płacz dziecka i krzyk Michelle. Po przejściu labiryntu trafia do salonu. Tam na kominku widzi zdjęcie całej swojej rodziny. Na szafce obok znajduje się jego fotografia z Alexem. Payne i Balder są tam przedstawieni jako dwaj najlepsi policjanci. Max udaje się na górę. Następnie po przejściu kolejnego korytarza, trafia w dziwną przestrzeń. Musi się tam poruszać po cienkich czerwonych liniach, z których nie może spaść. Po przejściu przez nie trafia do pokoju dziecka. Widzi tam ciało swej córczki w przewróconym łóżeczku. Klocki obok układają się w słowo Dead. Idąc dalej, Max znowu ma przebłyski. Czuje, że jest przywiązany do krzesła i torturowany. W śnie wchodzi do pokoju swej żony, która za życia pracowała na pół etatu w biurze prokuratora okręgowego. Zagląda do jej pamiętnika. Okazało się, że dowiedziała się ona czegoś czego nie powinna o projekcie Valhalla.

ZakończenieEdytuj

Payne budzi się. Siedzi na krześle i jest torturowany przy pomocy kija bejsbolowego przez Frankiego "The Bata" Niagarę. Krzyczy na niego, że to on zabił jego żonę.

CytatyEdytuj

  • Na moje biurko trafiły wczoraj wojskowe akta. Valhalla? Czy to nie ma czasem związku z mitami skandynawskimi? Wikingowie? Próbowałam powiedzieć o tym Maxowi, ale był zajęty. To pewnie nic ważnego - kurier musiał się pomylić. - Michelle Payne w swoim pamiętniku.
Nazwa

Więcej z Fandomu

Losowa wiki